czwartek, 4 maja 2017

ubranka dla lalki bobasa

Dawno mnie tu nie było. Ogarnęła mnie ogólna niechęć do wszystkiego. Nic mi się nie chciało ;) Na szczęście przełamałam moją ogólną niechęć i nadrabiam zaległości. Dzisiaj pokażę wam ubranka dla lalki, które zrobiłam dla znajomej jeszcze przed ciszą na blogu.


Włóczka: szara Himalaya Everyday, różowa, beżowa i ciemnoszara YarnArt Cotton Soft (dwie nitki)
Druty/szydełko: druty 3,0 mm 

Czapka i komin są zrobione ściegiem gładkim prawym oraz ściągaczem 1 oczko prawe 1 oczko lewe. Czapka ma również malutki pompon. 


Sweterek zrobiłam ściegiem ryżowym. Jest zapinany na 3 guziki drewniane. Sweterek jest zrobiony w całości, nie ma w nim doszywanych elementów. Są zszyte boki swetra i dolne części rękawów. 


Spódniczka na dole ma ścieg francuski, dalej jest zrobiona ściegiem gładkim prawym. W pasie spódniczka ma wszytą gumkę, żeby dobrze trzymała się na lalce. 


Pod spódniczkę zrobiłam majteczki. Tutaj było nieco zabawy. Robótka była dość wąska, nawet kilka oczek w rzędzie. Podobnie jak spódniczka, majteczki mają wywinięty do wewnątrz brzeg i włożoną w tak powstały "tunel" gumkę. 


Na nogi zrobiłam getry używając ściągacza 1 oczko prawe, 1 oczko lewe. 


Buciki są bardzo malutkie i długo się zastanawiałam jak je ugryźć. Ostatecznie zdecydowałam się na zrobienie bucików na drutach z jednego elementu, tzn. bez zszywania, na zasadzie dobierania oczek po bokach. 


Całość na wygląda tak: 


Kolorystykę wybierała znajoma. Dostałam ogólne wytyczne co do koloru. Sama dobierałam kolor do poszczególnego elementu ubioru. Znajoma ma ubranka od jakiegoś czasu. Jej trzy córeczki bawią się nimi w ubieranie swoich laleczek i zdaje się, że są zadowolone. 

5 komentarzy:

  1. Śliczne! Takie maluszki robi się ciężej niż duże rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Oj tak, każde oczko jest ważne, bo te 0,5 cm w tym przypadku to dużo i ma znaczenie, nie to co w swetrze dla dorosłego człowieka :)

      Usuń