środa, 18 marca 2015

opaska na koszyk wielkanocny

Kilka dni temu powstała opaska na koszyczek wielkanocny. Zrobiłam ją na szydełku nr 1,6 kordonkiem Maxi: 



Opaskę robiłam bez korzystania z jakiegoś wzoru. Zrobiłam najpierw łańcuszek i zrobiłam w jedną stronę następująco: dwa słupki, oczko łańcuszka, dwa słupki w jedno oczko łańcuszka i powtarzałam co 4 oczka łańcuszka. W następnym rzędzie słupki wbijałam w oczko łańcuszka z rzędu poprzedniego . Potem na łańcuszku zrobiłam 1 rząd wzoru siatkowego i pociągnęłam dalej 3 rzędy wzorem z dołu. Przez wzór siatkowy przeciągnęłam złotą tasiemkę satynową a pod nią gumkę, która utrzymuje opaskę na koszyku. Dzięki niej łatwiej założyć i ułożyć na koszyku opaskę. 



Praktycznie skończyłam już tunikę kamizelkę dla dziewczynki dwuletniej. Zostało tylko zszycie elementów. Zrobię też opaskę do kompletu i niedługo pokażę ją na blogu. Suszą się też dwa koszyki szydełkowe. W jednym brakuje jeszcze rączki, ale myślę, że dzisiaj to zrobię. Ich zdjęcia również niedługo się pokażą. :)

2 komentarze: