sobota, 7 marca 2015

serwetki, koronka i pluszowe jajka

Pisząc już poprzedni wpis miałam gotową jedną serwetkę i kończyłam drugą. Pierwsza z nich wpadła mi w oko od razu jak przeglądałam jedną z gazetek z wzorami na szydełkowe serwetki. Tam była w kolorystyce beżowo karmelowej, ale mi bardziej odpowiadała niebiesko - żółto - biała. Wyszła mi tak:



A tu zbliżenie na kwiatki:


I zbliżenie na bok i kwiatki:


Kwiatki robiłam każdy oddzielnie i kolejne dołączałam w trakcie robienia do poprzedniich. Żółty i niebieski kordonek mam już długo i nie wiem jakiego jest producenta. Biały to Maxi. Serwetka została zrobiona na szydełku 1,5 i ma 42 cm średnicy.

Drugą serwetkę zrobiłam z białego kordonka Maxi i wrzosowego Maya, podobnie jak poprzednią serwetkę, szydełkiem nr 1,5. Ma 40 cm średnicy.


Zrobiłam też koronkę na koszyczek dla koleżanki. Na koszyczku prezentuje się tak:




Zrobiłam ją wzorem siatkowym z motywem róży. Tutaj widać to dokładniej:


Podobnie jak serwetki zrobiłam ją szydełkiem nr 1,5 i kordonkiem białym Maxi. Potem przez jeden rząd przewlekłam satynową różową serwetkę.

Poza tym zrobiłam jeszcze pluszowe jajka:


Żółte jest najmniejsze i ma 5 cm wysokości:


Kolejne są większe i mają po 7 cm wysokości:





Wszystkie zrobiłam szydełkiem rozmiar 3 akrylowymi włóczkami. Wypełnione są wypełnieniem do poduszek. Ozdobiłam je satynowymi wstążkami i szydełkowymi kwiatkami i listkami.

2 komentarze:

  1. Cudowne prace. Widzę, że jesteś już przygotowana w pełni na nadchodzące święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, na razie to co zrobione to jako prezenty dla bliskich i na zamówienie dla koleżanki, a dla siebie właśnie zamierzam robić :)

      Usuń