niedziela, 13 marca 2016

sweter ze smokiem i kapturem

Dawno za mną chodził jakiś wrabiany wzór. Sama nie wiedziałam co zrobić i dla kogo. Kombinowałam nad zużyciem dość licznych resztek włóczki. Jednak nadarzyła się okazja do wrobienia wzoru w swetrze dla nastolatka. Miałam po prostu zrobić sweter, wymyślić jakąś koncepcję i stwierdziłam, że to doskonała okazja do wrobienia jakiegoś obrazka. 


 Włóczka: Red Heart Comfort szara, Red Heart Lisa chabrowa  
Druty/szydełko: druty proste i na żyłce 6 mm 
Inne: suwak, troczek  
Wzór: własny pomysł, smok stąd: https://pl.pinterest.com/pin/436286282631965042/

Kiedy zdecydowałam się zrobić ten sweter, wiedziałam tylko tyle, że ma on być dla nastolatka o wzroście 160 cm. Początkowo miałam zrobić sweter z białym paskiem w poprzek swetra a powyżej niego resztę w chabrowym kolorze. Potem stwierdziłam, że nieco załamię tę białą linię. Niestety wyglądało to jak ośnieżony stok górski o zmroku, a nie o taki efekt mi chodziło. Ostatecznie zdecydowałam się na motyw chińskiego smoka.


Do swetra wszyłam suwak, co nie przyszło mi tak łatwo. Przyszywałam go 3 razy zanim wyszło w porządku. Niestety pierwsze dwa razy suwak wszyłam krzywo, przez co smoki nie były względem siebie symetrycznie, a za pierwszym razem sweter w ogóle falował przy suwaku.


Sweter ma kaptur. Zrobiłam w nim coś w rodzaju stójki pod szyją. Suwak jest wszyty tak jakby we fragment kaptura. W brzeg kaptura wsunęłam troczek. Bardziej pasowałby chabrowy kolor, ale w pasmanterii mieli tylko taki albo melanżowy z czarnym. Wobec tego wybrałam ten, gdyż wydaje mi się, że bardziej pasuje.


Tak sweter prezentuje się z przodu:


A tak z tyłu: 


Ja mam 162 cm wzrostu, a przyszły właściciel swetra 168, w związku z tym sprawdzałam wielkość swetra na sobie. Sweter pasuje na mnie, ale ma dłuższe rękawy, na zdjęciu może tego nie widać, ale podciągałam je do zdjęcia celowo.


Początkowo sweter miał być dla chłopca niższego ode mnie. Jednak tuż przed wszyciem rękawów, okazało się, że sweter będzie dla chłopca wyższego ode mnie o 6 cm i rękawy przedłużałam.

Ogólnie do końca nie wiedziałam, czy sweter będzie wyglądał tak jak go sobie wymyśliłam. Po bojach stwierdzam, że efekt został osiągnięty. Nie wiem tylko czy sweter spodoba się chłopcu, gdyż go nie znam, znam jedynie jego imię i wiek. Sweter jest robiony dla chłopca w ramach grupy Serdeczne Dziergadełka (jeśli macie chęć wydziergać coś dla dzieci dołączajcie).

Starałam się zrobić ciekawy młodzieżowy sweter - bluzę. Myślicie, że udało mi się?

3 komentarze:

  1. Ale się napracowałaś z tym smokiem, ale efekt super!:) Moim zdaniem się udało:) pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Sporo pracy włożyłaś, ale było warto :) Świetny sweter :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :-) trochę perypetii z nim było ;-)

      Usuń