czwartek, 6 lipca 2017

Roksolana

Jakieś dwa lata temu wertując zasoby Ravelry, znalazłam chustę, której nazwa to Roksolana. Nazwa tego wzoru jest związana z serialem "Wspaniałe stulecie" i postacią Hurem. Chusta bardzo mi się spodobała i w końcu po paru przymiarkach i nieudanych próbach powstała. 


Włóczka:  YarnArt Cotton Soft 
Druty/szydełko: druty 3,0 mm 

Chustę próbowałam zrobić chyba z pięć razy. Za każdym razem coś mi nie szło. Najwięcej razy poległam przy nabieraniu oczek. Jest ich bardzo dużo i pierwszy raz miałam okazję nabierać ich aż tyle na druty. Albo zostawiłam za krótką nitkę albo druty były za krótkie albo zwyczajnie pomyliłam się w liczeniu. Oczek do nabrania jest aż ponad 700, więc po chybionym nabraniu zwyczajnie brakowało mi cierpliwości albo czasu. Chustę zaczyna się robić od dołu, czyli nierównego ozdobnego brzegu, dlatego ich tak dużo. W kolejnych rzędach liczba oczek maleje. 


Kiedy udało mi się już nabrać odpowiednią ilość oczek okazało się, że coś nie zgadza mi się we wzorze. Po chyba 9 rzędzie nie zgadzała mi się liczba oczek we wzorze. Zapytałam o pomoc koleżanki z grupy Moje hobby - druty na Facebook'u i udało się nam wspólnie ustalić, że źle odczytałam jeden zapis w schemacie, w wyniku czego brakowało mi oczek. Robótkę sprułam i zaczęłam od nowa za jakiś czas. Tym razem się udało i widzicie efekt ostatniej próby. Kiedy już zrobiłam ozdobny brzeg, poszło łatwo. W dalszej części wzór jest ażurowy. 


W pewnym momencie robi się skrócone rzędy, które na końcu przerabia się ciągiem w rzędzie. Następnie 2 rzędy ściegiem gładkim i wyszedł taki gładki górny brzeg: 


Chusta jest bardzo lekka i delikatna. Sama w sobie wygląda ślicznie, zdjęcia nie oddają tego efektu. 


Tej chusty nie zrobiłam dla siebie. Dla mnie jest inna, która cierpliwie czeka na zdjęcia. Tą sprezentowałam ku zachwytom osoby obdarowywanej. Mam na oku jeszcze inne chusty, które są podobne stylem do tej, do których się przymierzam. Zastanawiam się tylko - co ja zrobię z kolejną chustą? ;)

6 komentarzy:

  1. Jest prześliczna! Bardzo mi się podoba. Gratulacje wytrwałości i perfekcyjnego wykonania ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podziwiam za cierpliwość:) Chusta prezentuje się wspaniale!:) Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy wzór! Ładnie wyszła !

    OdpowiedzUsuń