piątek, 24 kwietnia 2015

biało różowe serwety z fioletowym brzegiem

Znajoma poprosiła mnie o zrobienie dla niej dwóch serwetek do przykrycia okrągłych szafek nocnych. Szafki nocne mają około 50 cm średnicy, więc serwetki miałby być większe. Miały być zrobione z białego, różowego i fioletowego kordonka. Te informacje wraz z białym i różowym kordonkiem oraz wybranym wzorem przekazała mi jej siostra. Niestety nie wiedziałam jak mam ułożyć te kolory, bo siostra sama nie wiedziała co mi powiedzieć. W końcu wybrałam sama kolejność i ułożenie kolorów na serwetkach.



Biały i różowy kordonek, który mi dostarczono to Maxi, a fioletowy to kordonek Maya. Wzór jest zaczerpnięty z gazetki Szydełkowanie Wielkanoc nr 1/2012. W oryginale serwetka jest cała fioletowa i ma 50 cm. Zalecane szydełko to od 1,0 do 1,25 . Znajoma chciała, żeby serwetki opadała poza brzegi jej szafek nocnych, więc serwetki musiały być większe. Dlatego użyłam szydełka nr 1,6. Jedna serweta ma obwód 64 cm. Nie mam dostępu do żadnej okrągłej szafki czy stolika, więc dla pokazania efektu chwilowo jedną z nich położyłam na kwadratowej szafce.


Serwetki na razie czekają na dostarczenie ich właścicielce, a ja zajęłam się robieniem laleczek i przymierzam do rozpinanych swetrów z kapturem dla synów. A i jeszcze do zrobienia czegoś na wymianę z okazji Dnia Dziecka, na którą się zgłosiłam w grupie Szydełkowanie na luzie, ale o tym jak już coś wymyślę. :)  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz