sobota, 4 kwietnia 2015

serwetki i koszulki na jajka

Ufff..... zdążyłam :) Robiłam serwetki i koszyczki dla innych, a teraz nadszedł czas i na coś dla mnie, no może poza trzema koszulkami na jajka dla teściowej ;) 

W planach miałam zrobić dla siebie opaskę na koszyk i serwetkę do przykrycia święconki. Pierwotnie miała to być serwetka z elementami z kwiatków, ale koleżanka poprosiła mnie o zrobienie takiej samej, a że nie chciałam powtarzać tego samego wzoru, znalazłam dla siebie inny, ciekawy dla mnie wzór. 



Zrobiłam ją białym kordonkiem Maxi i pomarańczowym kordonkiem Kaja szydełkiem nr 1,3. Kiedy ją zaczynałam, miała być cała biała, ale ogólnie lubię kolorowe serwetki i stwierdziłam, że w tej też dodam jakiś kolor. Skoro to serwetka na Wielkanoc to i kolor postanowiłam dodać do niej wielkanocny. Wzór ten bardzo mi się spodobał, bo lubię takie gęste serwetki i widziałam, że może być nieco większa niż mi potrzebna, ale się skusiłam. Pochodzi z gazety Sabrina Robótki nr 2/2014. Po zrobieniu okazało się, że ma 44 cm średnicy i jak ją położyłam na koszyk to stwierdziłam, że w sam raz nadaje się do włożenia do środka koszyka, a nie na jego wierzch. 


Na czas robienia zdjęć do środka włożyłam pluszowe jajko, która pokazywałam tutaj oraz jajka powleczone w koszulki. 


Poza tymi koszulkami zrobiłam też 3 dla teściowej. 


Wszystkie zrobiłam kordonkiem Maya szydełkiem nr 1,6. Wszystkie koszulki pasują na jajka o wielkości około 7 cm.

Kiedy już miałam te koszulki i serwetkę, nie miałam serwetki do przykrycia koszyczka. Przegrzebałam swoje gazetki, ale nic mi nie pasowało, pogrzebałam w Internecie i znalazłam taki schemat:


Wybrałam kordonek w kolorze żółtym i szydełko nr 1,3, tak jak do poprzedniej serwetki. Serwetka z tego schematu wyszła mi tak:


Rozmiar tej serwetki był już w porządku i w sam raz pasuje do mojego koszyczka:


Jak widać mój koszyczek jest kolorowy. Taki właśnie chciałam. Miał mieć kolory Wielkanocy.

A korzystając z okazji życzę Wam: 

Kolorowych jajeczek, 
rozczochranych owieczek, 
rozkicanych króliczków, 
pyszności w koszyczku, 
a przede wszystkim 
mokrego ubrania 
w dniu wielkiego lania!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz