wtorek, 25 października 2016

dziewczęce baktusy i czapki

Zawsze mam zaczętą jakąś robótkę, która zostaje przeze mnie mianowana robótką podróżną. Robię ją podczas jazdy samochodem. Robótka musi prosta i niewielka. Kiedy jechałam na wakacje miałam zaczęty sweter ala ombre. Robótkowo dość spory, do tego mały, ale jednak, wrabiany wzór. Nie wiedziałam co wziąć i zapytałam Was o poradę na Instagramie. Za radą Asi z bloga www.po-godzinach.com zdecydowałam się na zrobienie baktusów dziecięcych, do których już po wakacjach, powstały czapki. 


Włóczka: Madame Tricote Merino Gold Batik Design 
Druty/szydełko: druty 3,5 i 3 mm 

Baktusy okazały się wdzięczną wakacyjną robótką. Wakacje w tym roku miałam dość jeżdżące, więc podczas jazdy, a czasami również wieczorami powstały trzy baktusy. Robiłam je na drutach 3,5 mm, 


Robi się je prosto i dość szybko. Zaczynamy od 4 oczek na drucie i przerabiamy ściegiem francuskim dodając w co 4 rzędzie oczko na początku lub na końcu rzędu. Kiedy dojdziemy do połowy baktusa zamiast dodawać oczko, odejmujemy jedno poprzez przerobienie dwóch oczek razem na prawo. Na końcu powinny zostać 4 oczka, które zakańczamy.


Już po powrocie z wakacji zrobiłam czapki do kompletu. Dla czapek wybrałam druty 3 mm, gdyż chciałam, żeby były cieplejsze i mniej przewiewne.


Czapki na dole są zrobione ściągaczem 1 oczko prawe + 1 oczko lewe. 


Dalej robiłam splotem w drobne kwiatki stąd


Komplety zrobiłam dla moich i mojego męża chrześnic. Każda jest w innym wieku, dlatego komplety są różnej wielkości. Ten komplet jest dla 1,5 rocznej dziewczynki. Czapka ma obwód 47 cm, a baktus długość 90 cm. 


Kolejny komplet jest dla 2 letniej dziewczynki. Czapka ma 48 cm obwodu, a baktus 100 cm długość. Ta czapka jest nieco dłuższa niż inne, z założenia ma nieco zwisać z główki. 


Ostatni komplet jest dla 5 letniej dziewczynki. Czapka ma 50 cm obwodu a baktus 110 cm długości.


Oczywiście czapki są dość elastyczne i rozciągliwe.


Czapki i baktusy na razie są jeszcze u mnie, muszę je sprezentować chrześnicom. Każdy z tych kompletów powstał z jednego motka włóczki. Mam zrobiony jeszcze jeden baktus, dla mojej najstarszej chrześnicy. Z racji jej wieku i wzrostu, motka starczyło mi jedynie na baktus. Muszę kupić włóczkę, która będzie pasowała do niego kolorystycznie i dorobić czapkę. Wtedy będę mogła wręczyć prezenty wszystkim chrześnicom,

Jak Wam się podobają takie komplety? Ucieszyłby Was taki prezent dla Was lub Waszych dzieci?

7 komentarzy:

  1. Fajne czapki , na pewno ciepłe :****

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne komplety :) Mnie bardzo by ucieszył taki prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowne kompleciki. Ja na drutach robię dopiero od niedawna, ale myślę, że z baktusem sobie poradzę :) Czapki wyglądają na bardziej skomplikowane :) Przymierzam się w niedalekiej przyszłości do zrobienia prostej czapki :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Czapki też nie są skomplikowane. Niedługo rozpiszę wzór na inne czapki, który można będzie zastosować również do tych :)

      Usuń