wtorek, 1 listopada 2016

Serdeczne czapki i szaliki

Co roku w ramach działań grupy Serdeczne Dziergadełka dziewiarki robią dla ubogich dzieci komplety zimowe złożone z czapki i szalika, komina bądź innego szyjogrzeja. Zgłosiłam się do zrobienia dwóch takich kompletów dla chłopców w wieku 5-6 lat. 


Włóczka: Himalaya Everyday  
Druty/szydełko: druty 3 mm 

Komplety zaczęłam robić od czapki z neonowym zielonym kolorem. Obie czapki są zrobione w taki sam sposób, z zachowaniem innej kolorystyki. Robótkę zaczęłam ciemniejszym kolorem od ściągacza 1 oczko prawe + 1 oczko lewe.


Dalej wrobiłam wymyślony przez siebie wzór neonowym lub jaśniejszym kolorem.


Czapki zakończyłam pomponami mieszając obydwie włóczki użyte w każdej z czapek.



Do kompletu zrobiłam szaliki w paski najprostszym ściągaczem, takim jak w ściągaczach czapek. Węższe paski mają 15 rzędów, a szersze 30 rzędów.


Komplety mi bardzo przypadły do gustu. Wzór, który wrobiłam jest dość prosty, ale wygląda efektownie.


Podczas robienia czapek zapisywałam wszystkie etapy robótki. Zamierzam spisać to na komputerze i umieścić na blogu opis ich wykonania w ciągu najbliższych dwóch tygodni. A teraz czas na dokończenie rozpoczętych już robótek, których znowu stworzyła mi się długa kolejka.

6 komentarzy:

  1. Fajna inicjatywa, którą popieram. Sama też czasem dziergam charytatywnie i mam zamiar w przyszłości dalej to robić :) Ładne te komplety ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Również mam jeszcze zamiar charytatywnie dziergać :)

      Usuń
  2. Piekne kompleciki, a cel bardzo szczytny. Popieram wszelkie akcje tego typu. Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała akcja i cudne kompleciki :) Mam w planach również nauczyć się takiej fantazyjnej zmiany kolorów na drutach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Niedługo zrobię opis wykonania takich czapek, może nieco pomogę :)

      Usuń