wtorek, 3 maja 2016

kamizelka niemowlęca z wełny z merynosów

Czapka, którą zrobiłam dla koleżanki syna, bardzo jej się spodobała. Włóczka również zyskała jej aprobatę i poprosiła mnie o zrobienie jeszcze prostej, szarej kamizelki na drutach. 


Włóczka: Drops Merino Baby   
Druty/szydełko: druty 3 mm  
Wzór: własny 

Kamizelka z założenia miała być prosta. Nie dostałam od koleżanki żadnych dodatkowych wytycznych poza kolorem. W związku z tym cała kamizelka jest zrobiona ściegiem gładkim prawym. Jedynie dół kamizelki oraz wykończenie dekoltu i rękawów zrobiłam ściągaczem. 


Kamizelka została zrobiona na rozmiar 80 cm. Niemowlętom i małym dzieciom trzeba zrobić z boku rozcięcie na powiększenie dekoltu podczas zakładania ubrania. Tak małe dzieci mają dość duże główki w porównaniu do reszty ciała. Zrobiłam takie rozcięcie po prawej stronie kamizelki. Na rozcięciu znalazły się dwie dziurki na guziki i dwa guziki z samolotami, służącymi jako zapięcia oraz jako ozdoba kamizelki. 


Po zrobieniu całości wysłałam jej zdjęcie i zapytałam czy nie chce jakoś urozmaicić tej kamizelki jakąś kieszonką na przykład. Ostatecznie zdecydowała się na kieszonkę jak w bluzach kangurkach. Zapytałam również czy nie chce dodać do kamizelki nieco koloru. Odpowiedziała, że tak, więc z szarej i pozostałej z czapki beżowej włóczki zrobiłam kieszonkę z geometrycznym wzorem. 


Mam nadzieję, że kamizelka posłuży synkowi koleżanki :) 

7 komentarzy:

  1. Świetna kamizelka! dla małego eleganta:) Kieszonka dodaje uroku:) Super! Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ubrania z wełny merynosów są niesamowicie ciepłe i milutkie, w przeciwieństwie do standardowej wełny, która często drapie w skórę. Zamówiłam ostatnio praktyczne śpioszki dla mojego maleństwa, które wykonane są z naturalnej wełny merynosów. Ciepłe ubranka świetnie sprawdziły się u nas podczas zimy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry, czy byłaby szansa aby udostępniła Pani dokładną instrukcję w jaki sposób wykonać na drutach taką kamizelkę? Dopiero uczę się robić na drutach (podstawy w miarę opanowane - ćwiczone na szalikach i kocyku) i dojście do tego samej przekracza moje możliwości :) a właśnie ta kamizelka bardzo mi się podoba i chciałabym spróbować zrobić taką w rozmiarze chyba 68. Bardzo proszę o pomoc, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, ale piękna kamizelka i to w dodatku z wełny merynosa. Ostatnio dorwałam merynos - koszulkę dla dorosłych w sklepie i w ogóle się nie zastanawiałam. Dużo kiedyś czytałam na ten temat i wiem, ze wełna z merynosów jest bardzo dobra i nie ma co na niej oszczędzać.

    OdpowiedzUsuń